torsdag den 5. januar 2012

Venues med firmastaff næsten helt overgået til virksomhedernes staff

Foursquare har ændret forholdene omkring venues der administreres af venuets staff, således at venuets staff har ansvaret for stort set alt omkring venuet. Til gengæld er SUere udelukkede fra at rette eller tilføje oplysninger.

Ifølge Foursquare har mange virksomheder som har fået eget staff på sine venues klaget til Foursquare over at når de retter adresser osv. så bliver disse oplysninger rettet til noget forkert igen. Foursquare mener at der er tale om nye SUere som i deres iver for at hjælpe til ender med at gøre virksomhedsvenuerne en bjørnetjeneste, og har nu valgt at fratage alle SUere muligheden for at røre ved deres venues.

Der er dog et sted tilbage hvor SUere har en opgave: at holde øje med duplicates og merge dem med virksomhedsvenuerne. Duplicates er stadig en SU-opgave. Det skal blive interessant at se om der dukker alternative venuer op til virksomhedsvenuer i protest over fx spammede virksomhedsvenuer eller venuer med faktuelt forkerte oplysninger på, men det er vor opgave som SU at merge dem ind i de "autoriserede" venues som køres af virksomhederne selv.

Det er bekymrende at Foursquare slet ikke stiller krav til venuepersonalets kendskab til House Rules, aboutfoursquare.com eller lignende, med sådanne rettigheder burde virksomhedsstaff efter min mening tage SU2-testen først, ellers laver de sandsynligvis præcis de samme fejl som de nye overivrige SUer Foursquare bruger som begrundelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar